Hae tästä blogista

keskiviikko 22. toukokuuta 2013

Lammassaari

Täällä minä olen haravoinut
jutellut naapurien kanssa
ilman arviointia kasvattanut yrttejä
juonut jallua
kristallilaseista
koska siinä on jotakin tuttua
muistoja asioista, joita ei ole ollut kokemassa.

Täällä minä olen saanut katsella
kun touhuat salaatin parissa
kysyt minua laittamaan grillin valmiiksi
sillä välillämme on rakkautta
luottamusta että selviämme
illasta, unesta
jossa toinen ei osaakaan puhua
ja meille syntyy yhteisiä arpia
poikia, jotka seisovat tuoleilla.

Täällä minä olen nauranut yöllä
saunan ovi lukossa
kynttilän valossa katsellut nousevaa savua
kaiken järjettömyyttä
kuunnellut satakielien tietokonepelisoundeja
sahan kauhua
humalaisten laulua.

Täällä minä olen
minä
ilman nimeä, historiaa
kosken vaimeaa pauhua
voi toisinaan kuulla ambulanssin
lenkkeilijöiden kiihkeän hengityksen
siltä puolelta kaupunkia
jossa istutaan baareissa
lausutaan lavalta runoja.

Siellä yleisö pitää hennolla otteella kiinni viinilaseista
tarinoista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti